Ondernemersadvies

Ondernemersadvies | Sparring

In het jonge MT van het internetbedrijf waar ik destijds werkte, realiseerden we ons dat we eigenlijk met enige regelmaat wilden sparren met “iemand met grijs haar aan de slapen”. We regelden de toenmalig directeur van een grote landelijke organisatie die ieder kwartaal een vaste avond met ons 3-en kwam sparren. Die avonden bleken goud waard en gaven ons richting en houvast én lieten ons nadenken over mogelijkheden, risico’s en drijfveren. Een frisse externe blik helpt. Sparren met iemand die genoeg ervaringen heeft opgedaan in het (inter)nationale bedrijfsleven, zal en kan vragen stellen en onderwerpen aankaarten die anders mogelijk niet óf niet zo gemakkelijk op tafel komen. Deze rol van sparring partner en coach verzorg ik 1 op 1 met directeuren of managers maar ook voor directieteams van bedrijven tot 100 medewerkers omdat ik de problemen en uitdagingen herken. En kan helpen bij het vinden van werkbare oplossingen.

Samen meer bereiken? Stuur een e-mail of bel 033-3690015

Ondernemersadvies | Research

Vertrouwelijk verkennen. Ook dat is wat Fresh Tuesday doet. Of het nu gaat om een concurrent, een mogelijke overnamekandidaat, een nieuw assortiment, een nieuwe markt in Nederland of daarbuiten. In sommige gevallen kunnen bedrijven lastig eigen managers inzetten om zaken te verkennen. Herkenbaar? Fresh Tuesday verzorgt verkennend onderzoek en brengt verslag uit. Neem contact op voor een gesprek.

Ondernemersadvies | Bedrijf verkopen?

Het kan vaak grofweg twee kanten op: kopen of gekocht worden. Wat betreft een onderneming verkopen: hoe mooi ondernemen ook kan zijn, soms is simpelweg het moment daar om na te denken over verkopen. Omdat het qua opbrengst gewoon een optimaal moment is. Of gewoon om de kans zich aandient. Maar tegelijkertijd heeft afscheid nemen van een groter of kleiner aandelenbelang vaak grote consequenties. Zowel zakelijk als in een privé. Behalve de direct zichtbare financiële consequenties zijn er tal van andere (vaak minder zichtbare) zaken die enorm belangrijk zijn. Daar heb ik door de jaren veel ervaringen in opgedaan. En die kennis en ervaring wil ik delen met ondernemers en ondernemingen die concreet nadenken over de aanbieding en verkoop. Uiteraard tekenen we een NDA voordat we inhoudelijke gesprekken beginnen. En beoordelen we samen of Fresh Tuesday u kan helpen en ondersteunen. Van gedachten wisselen? Neem vrijblijvend en vertrouwelijk contact op.

Ondernemersadvies | Meer omzet

Wie wil het niet? Meer omzet? Het is ook een natuurlijk streven. Tegelijkertijd heb ik door de jaren heen gezien en ervaren dat het vooral gaat om slimmere omzet. Omzet waar meer rendement mee wordt behaald. Want 9 van de 10 keer is dat het feitelijke doel: het duurzame rendement onder de streep moet omhoog.

Overal zien we de honger naar meer omzet. Er zijn bedrijven die tientallen miljoenen omzet draaien en vaak ook meer, en die nog geen cent winst maken. En velen daarvan gaan nooit normaal geld verdienen. Dat is mooi voor de buitenwereld en prima als het doel een “exit” is waarbij de onderneming wordt overgenomen door een grote, veelal buitenlandse investeerder. Maar die vlieger gaat lang niet altijd op. Het overgrote deel van het Nederlandse bedrijfsleven moet gewoon een gezond rendement zien te realiseren. En dat is vaak al lastig genoeg. Want in elke markt is enorme concurrentie, prestatiedruk en grote onzekerheid over de toekomst. Online zien we de macht van grote dominante leads- en orders-genererende partijen zoals Google, Bol, Amazon, Alibaba en andere (nieuwe) organisaties. Iedere webshop herkent deze situatie. Dus meer omzet is niet per definitie zaligmakend alhoewel het wel noodzakelijk is om überhaupt rendement te kunnen behalen. Fresh Tuesday denkt mee over de verschillende mogelijkheden om efficiënt en effectief relevante en duurzame omzet te behalen mét rendement. Herkenbaar? Praten? Laat een bericht achter en ik reageer snel.

Samen meer bereiken? Stuur een e-mail of bel 033-3690015

REACTIES | REFERENTIES